Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

Χρήστος Δάντης


Ο  Χρήστος Δάντης λίγες ώρες πριν την συναυλία του στη Μουσική Σκηνή Academys στη Ορεστιάδα μας μιλάει για τον τελευταίο του δίσκο «Τα δικά μας τραγούδια» ,την εμπειρία του στο Abbey road και την μουσική.

-Καλώς ήρθες στην πόλη μας.
-Καλώς σας βρήκα.

-Το όνομα σου δεν είναι Χρηστός Δάντης.
-Όχι  είναι Βλαχάκης.

-Γιατί Δάντης και όχι Βλαχάκης;
-Γιατί το Βλαχάκης είναι ένα όνομα που εκείνη την περίοδο που βγήκα στη δουλειά ήταν ένα όνομα εντελώς αντιεμπορικό και παρέπεμπε σε άλλο είδος.

-Και ποιος σε βάφτισε με αυτό το όνομα;
-Ο Χατζηνάσιος ,το Δάντης το είχα σαν παρατσούκλι.

-Λόγω ομορφιάς;
-Όχι από τον Dante Alighieri που δεν έχει καμία σχέση.

-Α μάλιστα γιατί υπήρχαν και οι Δανδήδες.
-Όχι αυτοί ήταν τα ζιγκολό της εποχής εκείνης ,εγώ το πηρά από την θεία κωμωδία του  Dante Alighieri που είχα διαβάσει αποσπάσματα  τα όποια  είχα την ευκαιρία να γνωρίσω από μια παράσταση του αδελφού μου του Σάββα Αξιώτη ,ο οποίος ήταν ηθοποιός τότε στο περιφερειακό θέατρο και με είχε γοητέψει τότε σαν πιτσιρίκα το γεγονός το ότι ήταν αφορισμένος και είχα γράψει τότε στις τσάντες μου το όνομα Dante , ήταν το παρατσούκλι μου στο σχολείο .Όταν έκανα την οντισιόν στον Χατζηνάσιο ,με ρώτησε το όνομα μου και του εξήγησα ότι το όνομα μου είναι λίγο περίεργο και με ρώτησε αν έχω κανένα εναλλακτικό ,όταν του είπα το Δάντης του άρεσε.

-Η μουσική πιστεύεις ότι πρέπει να έχει ονόματα και είδη;
-Η μουσική μπορεί να έχει ονόματα και είδη αλλά δεν πρέπει να υπάρχουν όρια μεταξύ των καλλιτεχνών που υποστηρίζουν το κάθε είδος μουσικής .Όπως πχ βλέπουμε την Mairy J Blige με τους U2 που κάνουν μια συνεργασία η όποια μας αρέσει πολύ αλλά στη Ελλάδα αν γίνει κάτι τέτοιο το διαχωρίζουμε ,έχει και λόγο να γίνετε αυτό γιατί πχ δεν έχει νόημα να βλέπεις την Αρβανιτάκη με την Τσαλιγοπούλου γιατί πάνω κάτω το ίδιο κοινό έχουν ,σημασία έχει να βλέπεις την Αρβανιτάκη να κάνει ένα τέτοιο εγχείρημα με το Νότη Σφακιανάκη .Δεν πιστεύω ότι πρέπει οι καλλιτέχνες μας να έχουν ταμπέλες και να μην πηγαίνουν απέναντι και οι απέναντι να μην έρχονται σε μας.

-Είσαι ένας  τραγουδιστής που έχει πει σχεδόν τα πάντα .Έχεις φτάσει σε σημείο να πεις όπα, εδώ θα μείνω αυτό είναι το είδος μου και από εδώ και περά σε αυτό θα είμαι;
-Να κατασταλάξω σε ένα είδος ;Όχι!

-Ασχολείσαι πολλά χρόνια με την μουσική και θα ήθελα να μου πεις έχει κάνει λάθος επιλογές; Να πεις ας πούμε ότι έβγαλα ένα τραγούδι που πούλησε στον κόσμο αλλά για μένα ήταν λάθος.
-Δεν έχω μετανιώσει για κάποια δουλεία που έκανα ,μπορεί να μετάνιωσα για κάποιο μιξ ή για κάποιο όργανο που έβαλα ή με τον τρόπο που το τραγούδησα ένα συγκεκριμένο  τραγούδι αλλά όχι για κάποια δουλειά.

-Ποσό δύσκολο είναι να γράψει κάποιος ένα ολοκληρωμένο τραγούδι ;Υπάρχει συνταγή της επιτυχίας;
-Κοίταξε εγώ μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να γράψω πάνω σε στίχο ,ενώ παλιότερα έγραφα πάνω σε μουσική ,στίχους που είναι και το σύνηθες.Τα τελευταία 3 χρόνια γράφω πάνω σε στοίχους ,είναι κάτι που δεν το ελέγχεις ,βλέπεις ένα στίχο και ξαφνικά σου δημιουργείτε μια μελωδία ,σε πάει μόνο του.

-Είναι πιο εύκολο να γράφεις  πάνω σε μουσική και όχι πάνω σε στίχους;
-Όχι είναι το ίδιο.

-Όταν έβγαλες το δίσκο σου το «Το δωμάτιο» τον ηχογράφησες στο Abbey Road που είναι το στούντιο που έχουν ηχογραφήσει οι Beatles.Ήταν δική σου απαίτηση;
-Ναι ήταν όνειρο μου. Είναι μια από τις καλύτερες σουίτες που κάνουν mastering εκεί και ένα από τα καλύτερα στούντιο στη Ευρώπη .Εγώ περά από αυτά ήθελα τα vibes,περπάτησα σε κάθε γωνία που μπορεί να περπάτησε κάποιος από τους Beatles εκεί ,πήγα στη αυλή που φωτογραφήθηκαν και έκατσα στις καρέκλες όταν πήγαμε για φαγητό που μπορεί να είχε κάτσει κάποιος από τους Beatles.Έχω μεγάλη λατρεία με τους Beatles. Εκτός από το αποτέλεσμα που ζητούσαμε σαν ήχο ήθελα να δω πως θα είναι.

-Μέσα στο 2011 έβγαλες ένα πολύ δυνατό δίσκο ,«Τα δικά μας τραγούδια», που είναι  φιλανθρωπικός  και έχει μέσα 2 μεγάλες συνεργασίες ,με τον Πασχάλη Τερζή και τον Δημήτρη Μητροπάνο ,θα ήθελα να μου πεις λίγα λόγια για αυτό τον δίσκο.
-Είναι τιμή μου που με τίμησαν αυτοί οι 2 άνθρωποι σε αυτόν τον δίσκο αλλά με έχει στενοχωρήσει παρά πολύ το γεγονός ότι δεν την έλαβε καθόλου υπόψη του  ο τύπος και γενικότερα τα ΜΜΕ, οι εφημερίδες ήταν λίγο αμήχανες στην κυκλοφορία του δίσκου.

-Ίσως επειδή με τους στίχους σου χτυπάς την Ελληνική πραγματικότητα. Γιατί όλοι οι στίχοι λένε όλα αυτά που είμαστε.
-Αυτό συνέβη πριν καν το ακούσουν .Γιατί οι στίχοι είναι του Βασίλη Καπερνάρου και στην Ελλάδα είμαστε λίγο ρατσιστές .Και δεν μας αρέσει να μας τονίζουν το πρόβλημα μας.

- Πιστεύω ότι είναι ένας δίσκος που είναι όπως και «Το δωμάτιο» που τον ακούς από την αρχή μέχρι το τέλος και δεν έχει μέσα σκουπίδια.
-Πες μου για την συνεργασία με τον Μητροπάνο και με τον Τερζή.
-Με τον Πασχάλη έχω συνεργαστεί πολλές φορές και ήμασταν ποιο κοντά αλλά με τον Δημήτρη δεν είχα συνεργαστεί πολλές φορές και δεν τον ήξερα στην ηχογράφηση πως είναι και μου άρεσε που του είχα βάλει 2 τραγούδια «Τα αυτοκίνητα» και «Το γράμμα στο Μηνά» και τον ρώτησα ποιο από τα 2 θα επέλεγες και μου είπε «μα φυσικά την μπλουζιά».

-Αυτός ο Μηνάς είναι πραγματικό πρόσωπο;
-Ναι είναι ένας φίλος του Βασίλη Καπερνάρου που έχει φύγει από την ζωή και του εξηγεί πως έχει αλλάξει η ζωή στις μέρες μας.

-Οι καλλιτέχνες της «δίκης σου γενιάς» ο Μιχάλης Ρακιτζής, η  Αλέξια, η Μαντώ, η Σοφία Αρβανίτη ,κάποιοι από αυτούς έκαναν συνεργασίες με ξένους τραγουδιστές όπως πχ ο Μιχάλης Ρακιτζής με τον Ian Gilan των Deep Purple και η Σοφία Αρβανίτη με την Bonnie Tyler,εσύ πως ξέφυγες και δεν έκανες κάποια τέτοια συνεργασία;
-Δεν έχω σκεφτεί να κάνω μια συνεργασία με κάποιον ,αλλά αν θα επέλεγα θα ήταν κάποιος όχι τόσο εμπορικός ,τον Ian Gilan των εξαιρώ βεβαία γιατί για την γένια μου είναι κάτι το πολύ σημαντικό .Και είχαμε κλονιστεί τότε με αυτή την συνεργασία, βέβαια ήταν ένα πολύ σημαντικό άλμα για την καριέρα του.

-Έχεις κάποιον που θα ήθελες να συνεργαστείς;
- Θα διάλεγα καλλιτέχνες όπως τον Joe Bonnamasa, τον Steve Vai,τον  Joe Satriani.

-Να σου γράψουν τραγούδι;
-Όχι, θα ήθελα να παίξω μαζί τους, αν και θα ήμουν πολύ θρασύς για να κάνω κάτι τέτοιο, αν και αυτοί οι άνθρωποι από ότι έχω μάθει είναι low profile γιατί έχω και ένα φίλο που έχει τζαμάρει με τον Steve Vai.

-Αυτά τα λίγα ήθελα να σε ρωτήσω ,σε ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου