Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012

Συνέντευξη του Δημήτρη Κυριακίδη



Ακόμα ένας Έλληνας κιθαρίστας όπως ο Δημήτρης Κυριακίδης που έχει δυνατότητες να διαπρέψει στο Εξωτερικό και ιδιαίτερα στην Αγγλία κάνοντας μας περιφανούς. Είναι πολύ ελπιδοφόρο να υπάρχουν τέτοιοι Έλληνες μουσικοί στο εξωτερικό που να μπορούν να μας διαφημίζουν με τον καλύτερο τρόπο. Τη μουσική. Ένας από αυτούς είναι ο Δημήτρης Κατής(Εξόριστοι) που διαπρέπει με τις διακρίσεις του στο εξωτερικό άλλα και ο Δημήτρης Κυριακίδης είναι το νέο αίμα τις Ελλάδας στην διεθνή μουσική σκηνή.

Θα ήθελα να μου πεις για τις σπουδές σου και το πως ξεκίνησες σαν μουσικός.
Ξεκίνησα χωρίς να φαντάζομαι ότι υπήρχε περίπτωση η μουσική να γίνει το επάγγελμα μου η ακόμα και οι κύριος σπουδές μου. Οι σπουδές μου ήταν στην αρχή σε Ωδεία στην Ελλάδα (θεωρία, αρμονία, αντίστιξη και φούγκα), κάποια ιδιαίτερα μαθήματα και στη συνεχεία στην Αγγλία. Στην Αγγλία, πήρα ένα  bachelor  πάνω στη μουσική (Band Musicianship)  και  ένα  master  στην σύνθεση (Master in Composition).

Ο προσωπικός σου δίσκος σε ποια φάση είναι;
Μένει να τελειώσω ένα κομμάτι βάση του αρχικού πλάνου. Πάντως επειδή το αρχικό πλάνο άλλαξε λόγο τον περιστάσεων, μιας και η συμμετοχή του
Goran Edman(Yngie Malmsteen ex-singer) πρόεκυψε στην πορεία τις προετοιμασίας του άλμπουμ, δεν μπορώ να αποκλείσω κάποια ακόμα αλλαγή εάν αύτη φυσικά φαίνεται να οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα. Βάση του πλάνου που υπάρχει αυτό τι στιγμή μόλις τελειώσει αυτό το κομμάτι το άλμπουμ θα είναι έτοιμο για mixing και mastering.

Γιατί επέλεξες τον Goran Edman ως τραγουδιστή;
Μεταξύ σοβαρού και αστείου, ήταν θέμα ‘ατυχίας’! Μάλλον τύχης καμουφλαρισμένη σε ατυχία. Για καιρό προσπαθούσα να ‘πείσω’ 2-3 γνωστούς μου με καλή φωνή να ασχοληθούν λίγο σοβαρά με κάποια από τα κομμάτια μου, αλλά όλο μου λέγανε την άλλη εβδομάδα, τον άλλο μήνα κλπ. Είχα απογοητευτεί. Κάποια στιγμή είπα ότι πρέπει να πάρω την τύχη στα χεριά μου, όποτε άρχισα να ψάχνω για κάποιον  session τραγουδιστή για ‘‘online’ συνεργασία. Έτυχε να βρω το site του Goran Edman και σκέφτηκα δεν έχω να χάσω τίποτα να τον ρωτήσω αν θα τον ενδιέφερε το  project  μου. Για μένα ήταν απίστευτη τύχη γιατί είναι ίσως ο τραγουδιστής που μου αρέσει πιο πολύ από όσους έχω ακούσει. Μου αρέσουν παρά πολύ οι μελωδικές του ιδέες, αλλά και τα ηχοχρώματα που μπορεί να παράγει με τι φωνή του.
Τον είχα ακούσει πρώτη φορά το ‘92 αν θυμάμαι καλά.

Γιατί ένας καλλιτέχνης επιλεγεί κάτι όχι εμπορικό αλλά πιο τεχνικό; Είναι θέμα προσωπικής ικανοποίησης και δημιουργίας ή επιλέγει κάποιο άλλο κοινό;
Μου δίνεις την δυνατότητα να εκφράσω πώς προσεγγίζω τι μουσική. Θα το κάνω όσο πιο σύντομα γίνεται. Για μένα η μουσική είναι διασκέδαση μέσα από ένα άλλο πρίσμα. Αυτό τις εξερεύνησης. εξερεύνησης θεωρητικών συστημάτων /προσεγγίσεων παραγωγής ήχου. Προσπαθώ το κάθε κομμάτι που γράφω να διευρύνει τον ορίζοντα που μπορώ να δω με τα μουσικά μου μάτια, να διευρύνει αν είναι δυνατόν την σκέψη μου, να μου μαθαίνει καινούρια πράγματα για τον ήχο/μουσική και θέλω να με ‘γεμίζει’ ως ακροατή που ψάχνει να ακούσει συγκεκριμένες διαστάσεις μέσα σε ένα κομμάτι. Προσπαθώ να φτιάχνω μουσική που να έχει  original στοιχεία αλλά να μην είναι δύσκολο να την ακούσει κάποιος. Φυσικά αυτό δεν μπορώ να το πετύχω 100% γιατί δεν είναι δυνατόν ποτέ να ικανοποιήσεις τους πάντες. Καταλήγοντας, νομίζω ότι όπως το έθεσες είναι θέμα πρώτιστος προσωπικής ικανοποίησης.

Τι σε έκανε να ασχοληθείς με την μουσική αυτή και γιατί με την metal και όχι με την rock δεν την θεωρείς τόσο τεχνική ως μουσική;
Δεν νομίζω ότι είναι θέμα στυλ μουσικής αλλά μεμονωμένων κομματιών.
Έχει να κάνει κύριος με τον ήχο της ηλεκτρικής κιθάρας, αν μιλάμε για μουσική με ηλεκτρική κιθάρα. Μια συγκεκριμένη γκάμα ηχοχρωμάτων με distortion η και καθαρό ήχο προσελκύουν πολύ περισσότερο την προσοχή μου σε σχέση με άλλους ήχους.
Επίσης ένα μέρος τον σπουδών που έκανα μου έμαθε να ακούω διαστάσεις στη μουσική που δεν θα μπορούσα να τις ακούσω αν δεν είχα κάνει αυτές τις σπουδές. Το αποτέλεσμα είναι ότι αν μερικά κομμάτια δεν έχουν κάποιες από αυτές τις ‘διαστάσεις’ δεν μου προσελκύουν το ενδιαφέρον. Πάντως, μου αρέσουν η rock, heavy metal, jazz, classical, fusion, pop  εκκλησιαστική μουσική (κυρίως  δυτικού τύπου). Μπορώ να ακούσω και avant-garde και βρίσκω πολύ ενδιαφέροντα τα ρεμπέτικα όποτε τυχαίνει να ακούσω. Έτσι το βρίσκω φυσικό κάποιες φορές να δανείζομαι στοιχεία από σχεδόν οποιοδήποτε στυλ μουσικής για ένα μουσικό κομμάτι μου. Νομίζω ότι έχεις δίκιο. Ένας από τούς λόγους που προτιμώ κάποια κομμάτια είναι πράγματι και η πιο προχωρημένη τεχνική τον μουσικών. Πάντως η τεχνική δεν είναι το παν όσο και αν σέβομαι αυτούς που την κατέχουν.

Υπάρχει κάποια συνεργασία που είναι να γίνει στο μέλλον με κάποιο συγκρότημα ή τραγουδιστή;
Αυτό είναι δύσκολο να απαντηθεί με ακρίβεια. Προς το παρόν δουλεύουμε με κάποιους πολύ καλούς μουσικούς σε κάποιο καινούριο project με δικά μας κομμάτια. Πιστεύω ότι αυτό το project έχει δυνατότητες να βγάλει πολύ καλή μουσική, αλλά αυτό τελικά θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες. Όσον αφορά τραγουδιστή για αυτό το σχήμα, υπάρχουν διάφορες προτάσεις στο τραπέζι και υπάρχει και σχετικό ενδιαφέρον από 2 πολύ καλούς τραγουδιστές ένας εκ τον όποιον είναι ένα πολύ σεβαστό όνομα στο χώρου του hard rock - metal - AOR. Αυτή την στιγμή είναι δύσκολο να προβλέψουμε ποιος τελικά θα είναι ο τραγουδιστής σε αυτό το σχήμα.
Ανάλογα με τις εξελίξεις θα ήθελα να επιδιώξω κι άλλη συνεργασία με τον
Goran Edman είτε σε σόλο άλμπουμ είτε σε άλλο project, έχει καταπληκτική φωνή.

Έχεις προγραμματισμένες εμφανίσεις σου και με ποιους;
Δεν υπάρχει τίποτα προγραμματισμένο αυτή τη στιγμή για Live εμφανίσεις. Πάντoς υπάρχει προετοιμασία προς αυτή την κατεύθυνση με ένα καινούριο μουσικό σχήμα. Ελπίζω σε 4-5 μήνες να αρχίσουμε να κλείνουμε Live εμφανίσεις.

Έχεις παίξει σαν support και με ποιους;
Με το συγκρότημα που ήμουν για λίγο τους τελευταίους μήνες παίξαμε ως support για 2 αρκετά γνωστά συγκροτήματα στην Αγγλία, τούς : Quireboys και Marseille.

Από που μπορεί κάποιος να ακούσει ή και να κατεβάσει τα κομμάτια σου;
Το Air-hunt είναι διαθέσιμο από διάφορα  web sites όπως Amazon mp3, Spotify, iTunes και αρκετά άλλα. Σχετικές πληροφορίες μπορεί να βρει κανείς στο www.DimitrisKyriakidis.com αλλα και ψάχνοντας σε κάποια μηχανή αναζήτησης στο Ιντερνέτ ((search engine). Στο εγγής μέλλον προγραμματίζω να διαθέσω για ελεύθερη κυκλοφορία το ‘‘begging for your mercy” όπου τραγουδάει ο Goran Edman. Νομίζω το μήνυμα αυτού του κομματιού είναι πολύ σημαντικό ειδικά στην δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε.Θα είναι διαθέσιμο από το προαναφερθέν web sites.










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου