Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2022

Συνέντευξη Δημήτρης Καλαντζής (ΕΓΩ – ex Tsopana Rave)



Στους Tsopana Rave πέρασα τη μισή μου ζωή.

 


Την δεκαετία του 90 όπου το Ελληνικό ή καλύτερα το Ελληνόφωνο rock μεσουρανούσε,  με συγκροτήματα όπως οι Τρύπες, Τα ξύλινα σπαθιά ,Τα διάφανα κρίνα ,Οι ψόφιοι κοριοί και πολλοί άλλοι ,ένα διαφορετικό συγκρότημα από τα άλλα ,οι Τσοπάνα Rave, έβγαλαν το 1997 τον 1ο τους δίσκο,ένα συγκρότημα με αλληγορικούς στίχους ,διαφορετική προσέγγιση στη μουσική και στο γενικό σύνολο των τραγουδιών που είχαμε συνηθίσει τότε με τους φιλολογικούς στίχους .Τραγούδια που είχαν πολλά να πουν με χιουμοριστική διάθεση ,όπως είχαν και τα πάντα οξυδερκή Ημισκούμπρια .Ο frontman των  Τσοπάνα Rave Δημήτρης Καλαντζής μας συστήνει το νέο του super group ονόματι ΕΓΩ και μας δίνει πληροφορίες για την εποχή των τότε Τσοπάνα Rave!

 


1)Οι Tsopana Rave ήταν μεγάλο μέρος της μουσικής σου καριέρας, πες μου για αυτή την εμπειρία που έζησες με το συγκρότημα ,για το όνομα του συγκροτήματος ,πως βγήκε ,ποιός το εμπνεύστηκε ,γιατί μοιάζει με λογοπαίγνιο.

-Πολύ σωστά ,ήταν ένα λογοπαίγνιο ,βέβαια κανείς δεν ξέρει ποιος το είπε, η αλήθεια είναι ότι έπρεπε να έχουμε ένα όνομα διότι είχαμε κλείσει μια εμφάνιση και τότε είχε βγει ήδη η «Κορνηλία». . Αυτό που θυμάμαι είναι ότι  όλοι έλεγαν διάφορες ιδέες όπως πχ είχε ειπωθεί να λεγόμαστε «Οι Βοσκοί του πεινασμένου φεγγαριού»…. κάπως έτσι έκατσε και το Τσοπάνα rave… προσωπικά δεν θυμάμαι  ποιός ακριβώς το είπε αλλά καταλαβαίνεις ότι συνδέθηκε αμέσως με το τραγούδι.

 Τώρα όσον αφορά την εμπειρία ήμουν σε ένα συγκρότημα 21 χρόνια  που έπαιξε παντού ,έκανε 3 δίσκους ,είχε μια Α αναγνωσιμότητα και έχει κάποια κομμάτια που ακόμα ακούγονται ,ήταν μια πάρα πολύ ωραία εμπειρία. Δεν μπορώ μέσα σε μόνο μια παράγραφο να περιγράψω τι περάσαμε.. Ίσως πρέπει να γράψω κανένα βιβλίο μιάς και … Στους Tsopana Rave πέρασα τη μισή μου ζωή.

2)Αποχώρησες όμως.

-Ναι έφυγα οικειοθελώς το 2016,είχε πέσει σε τέλμα το συγκρότημα και δεν κάναμε τίποτα για αρκετά χρόνια. Είχε γίνει μια προσπάθεια το 2009-2010 ώστε να παίξουμε ,κάναμε κάποιες συναυλίες αλλά και πάλι δεν κράτησε πολύ. Μετά δυστυχώς τον Δεκέμβρη του ’15 πέθανε ο Lemmy των Motorhead και ήταν κάτι σαν «τέλος εποχής»  για μένα, και μιας και δεν γινόταν τίποτα είπα ότι θα φύγω…

Στο μυαλό μου άλλωστε υπήρχε ήδη κάτι άλλο….

3)Δεν ξέρω αν είδες αλλά έχουν ξαναβγεί ως Tsopana Rave .

-Ναι εγώ μέσα στο 2020 ,στην καραντίνα την 1η ,δέχτηκα μια πρόταση να ξαναπαίξουμε αλλά είπα όχι γιατί δεν συμφωνούσα με κάποια πράγματα και δεν πίστευα ότι θα αλλάξει και κάτι , και τότε μου ανακοίνωσαν ότι θα κρατήσουν το όνομα…Αλλάξανε και τον DURU τον μπασίστα και πορεύονται…

4)Ένα άλλο κομμάτι της ζωής σου ήταν οι Transistor .

-Ναι βέβαια, αυτό ήταν κάτι πολύ διαφορετικό. Οι Transistor στην αρχή ήταν η Νίκη που παίζει πλήκτρα  η Μαρία που τραγουδάει  και ο Στέλιος o κιθαρίστας… αυτοί ήταν οι Transistor. Εμείς μπήκαμε αργότερα όταν υπήρξε μια ανάγκη για ντράμερ όταν έφυγε ο δικός  τους μαζί με τον μπασίστα και έτσι ήρθε και ο DURU και μιας και ξέραμε και τα κομμάτια και είμασταν και φίλοι ήταν εύκολο να γίνει…Εκεί η συμμετοχή μου ήταν κάπως  πιο εκτελεστική γιατί  κυρίως τα τραγούδια τα έγραφαν η Νίκη , Μαρία και ο Στέλιος. Ηχογραφήσαμε  μαζί 2 δίσκους περάσαμε τέλεια και ελπίζω κάποια στιγμή να ξαναμαζευτούμε.

Να σου πω επίσης ότι άλλο ένα κομμάτι της ζωής μου ήταν και οι Power crue στου οποίους έπαιξα κοντά στα 7 χρόνια και ηχογράφησα 3 δίσκους….

-Η αλήθεια είναι ότι όσοι ακούγαμε Tsopana Rave «κατηγορούσαμε» τους Transistor που δεν έκαναν κάτι.

-Όχι δεν είναι αλήθεια. Εκείνο τον καιρό οι Tsopana Rave είχαν ατονήσει λίγο και όλοι έκαναν διαφορετικά πράγματα .Ο Τάκης πχ έπαιζε στους Πυξ-Λαξ και ο Νίκος ήταν ο ηχολήπτης τους .Δεν ήταν οι Transistor ο λόγος.

5)Τώρα είδα ότι έπαιξες πρόσφατα στο Κύτταρο με Magic de Spell, Δημήτρη Μητσοτάκη (Ενδελέχεια) και έχεις πλέον τους  ΕΓΩ!

Με τους Magic de Spell είχαμε γνωριστεί το 2007 όταν κάναμε μια κοινή περιοδεία με Τσοπάνα και έκτοτε γίναμε φίλοι. Τα τελευταία χρόνια έχουμε κάνει αρκετά Live παίζοντας  τραγούδια από Τσοπάνα ,Πανούση, Πουλικάκο και άλλα διάφορα. Μάλιστα το καλοκαίρι θα παίξουμε μαζί και στη Κύπρο.

Το ΕΓΩ τώρα έχει φτιαχτεί εδώ και 3 χρόνια μέσα στην καραντίνα και ως τώρα έχουμε βγάλει 3 τραγούδια.. Το «Λόγια» το «Αυτό» και το «Είμαι νίντζα» .Είναι ένα συγκρότημα που είμαι εγώ (γέλια)!, μαζί με τρία παιδιά που έχουν παίξει ή παίζουν σε πάρα πολλές μπάντες, ο Διονύσης Χριστοδουλάτος στην κιθάρα(Sorowful Angels ,Chaostar), o Γιάννης Τσιμάς στο μπάσο (En domain, RnR Children, Dexter Ward) και ο Διονύσης Μαρακάκης  στα τύμπανα (Black Hat Bones,Supersoul) ,παιδιά που είναι πάρα πολλά χρόνια στο χώρο. Απλά πέσαμε στον κορωνοιό και τώρα προσπαθούμε να αρχίσουμε να γράφουμε.

6)Άρα να περιμένουμε καινούρια σου δουλειά ,γιατί από ότι είδα υπάρχουν ήδη 3 έτοιμα κομμάτια ,ένα παλιό και 2 καινούρια.

-Ναι ,το είμαι Νίντζα ήταν σχεδόν όλο δικό μου από τότε. Γενικά  δεν το πολύ παίζαμε με τους Tsopana  και δεν είχε ηχογραφηθεί με το συγκρότημα. Δεν ξέρω γιατί…Το παίξαμε μόνο στο ράδιο αρβύλα αλλά ήταν ο καιρός που υπήρχε το τέλμα του γκρουπ .Το πήρα τώρα μιας και ήταν δικό μου ,άλλαξα διάφορα πράγματα ,πρόσθεσα άλλα και βγήκε ξανά. Ένα τραγούδι που βγήκε ετεροχρονισμένα ,10 χρόνια μετά βέβαια.

-Δημήτρη σε ευχαριστώ πολύ .

-Και εγώ σε ευχαριστώ.

 


Facebook:https://www.facebook.com/egothebandathens

Bandcamp:https://egotheband.bandcamp.com/

Αυτό


Λόγια

\

Είμαι Νίντζα


Κάγκελα Παντού:
 (Από το αφιέρωμα του Mega στον Μάνο Ξυδούς)






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου