Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2021

Συνέντευξη Dusk

 Συνήθως σε εμένα πρώτα έρχεται το συναίσθημα. Μετά έχω ανάγκη να το λύσω και να το βάλω στη μουσική μου.

Η Dusk ,η κατά κόσμον Αυγή Πλατανίδη, είναι μια αισθητή γυναικεία παρουσία που με την μουσική της και τα τραγούδια της μας ταξιδεύει και μας μελαγχολεί , οι στίχοι της σε συνδυασμό με την αιθέρια φωνή της σου δημιουργούν εικόνες , συναισθήματα ,που πολλές φορές θα ντύσεις τις αναμνήσεις σου με αυτές ,ή θα τις συνδυάσεις με εμπειρίες και την πραγματικότητα, έχοντας ήδη 2 album στο ενεργητικό της και μια τουλάχιστον επιτυχία(What are the chances) απ το 1ο της album.



-Το όνομά σου είναι Αυγή , γιατί  όμως επέλεξες ως ψευδώνυμο μια λέξη που σημαίνει Σούρουπο;

-Το Dusk εννοείς. Πρωταρχικά δεν ήταν δική μου ιδέα αλλά του Κώστα από τους GAD,  ο οποίος είναι γνωστός και φίλος. Έριξε αυτή την ιδέα η οποία μου έκανε πάρα πολύ γιατί έχει την αντίθετη έννοια του ονόματός μου και για εμένα κάνει ένα κύκλο, η αυγή με το σούρουπο, που ποτέ δεν τελειώνει. Επίσης είναι και στα αγγλικά η οποία είναι μια γλώσσα που έγγραφα τότε, και ακόμα γράφω, οπότε ταίριαξε αρκετά.

-Με πρόλαβες και απάντησες στην επόμενη μου ερώτηση που ήταν εάν ήθελες να φτάσεις από το σούρουπο ως την αυγή, όπως την ομώνυμη ταινία του Tarantino.

-Από το σούρουπο στην αυγή και από την αυγή ως το σούρουπο δεν το σκέφτηκα με μια κατεύθυνση μονάχα. Ούτε την ταινία σκέφτηκα, καθώς δεν βλέπω πολλές ταινίες.  Είμαι και μισή αγγλίδα οπότε και η βρετανική πλευρά είναι κατά κάποιο τρόπο η άλλη μου πλευρά, η άλλη πλευρά του ονόματος μου, η άλλη γλώσσα μου.

-Έχεις σπουδάσει στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών οι σπουδές σου έχουν σχέση με την μουσική;

-Όχι. Σπούδασα στο ΦΠΨ το οποίο είναι το τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας με κατεύθυνση την Ψυχολογία. Με έναν έμμεσο τρόπο οι σπούδες αυτές είχαν να κάνουν με την μουσική γιατί γενικά ζω και δημιουργώ γύρω από τον άνθρωπο δηλαδή τον παρατηρώ πολύ, την διαδρομή του στην ζωή. Προβληματίζομαι και συλλογίζομαι πάνω στις σχέσεις του και στο υπαρξιακό ζήτημα, πραγματικά αλλά και κάπως φιλοσοφικά,  από παιδί, οπότε σαν σχολή ήταν κάτι που μου άρεσε και με βοήθησε πολύ .

-Στα τραγούδια σου υπάρχει μια αέρινη μελαγχολία και ένας ατμοσφαιρικός ερωτισμός στους στίχους και στη μουσική σου, σε χαρακτηρίζει συναισθηματικά ή να περιμένουμε και κάτι πιο χαρούμενο όπως το Blossom Song ;

-Ούτε εγώ δεν ξέρω τι να περιμένω από εμένα. Ποιος ξέρει τι να περιμένει με αυτή την κατάσταση που βιώνουμε; Ο λόγος που υπάρχει μια μελαγχολία στην μουσική μου αρκετές φορές είναι γιατί συνήθως γράφω όταν δεν είμαι καλά, όταν θέλω να διυλίσω κάτι μέσα μου και έξω μου, να το εκφράσω, να το μοιραστώ και να το ξορκίσω. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είμαι και ένας χαρούμενος άνθρωπος. Οι άνθρωποι έχουμε πολλές πλευρές. Δεν είμαι αυτό που ίσως να φαντάζονται κάποιοι, ένα μελαγχολικό κορίτσι το οποίο γράφει μουσική. Όχι μόνο αυτό δηλαδή. Έχω και μια άλλη πλευρά που απολαμβάνει το χιούμορ, τη ζωή και το χαμόγελο. Απλά όταν είμαι σε αυτή την διάθεση συνήθως δεν έχω την διάθεση να γράψω. Συνήθως γράφω όταν κάτι με προβληματίζει ή με θλίβει.

Θέλω όμως στο μέλλον να γράψω περισσότερο στο Φως.

-Αντλείς δηλαδή την έμπνευσή σου από την μελαγχολία;

-Κάποιοι άνθρωποι το κάνουν αυτοσκοπό, όταν ακούγεται έτσι είναι σαν να είναι αυτοσκοπός. Με την έμπνευση εγώ το πάω λίγο αντίθετα. Πρώτα νιώθω κάτι, έπειτα πρέπει κάπως να το λύσω και εκεί έρχεται η μουσική. Σπανίως «κάθομαι» πάνω από την  μουσική και αναρωτιέμαι πως θα βρω έμπνευση, εξ ου και δεν έχω σταθερή ροή κυκλοφοριών. Μπορεί να κάνω πολλά πράγματα μια εποχή και μετά να μην κάνω κάτι.

-Καλά η έμπνευση δεν είναι κάτι που έρχεται κατά παραγγελία.

-Κοίταξε μπορεί να είναι μια περίοδος που λες νιώθω δημιουργικός και θέλω να γράψω. Συνήθως σε εμένα πρώτα έρχεται το συναίσθημα. Μετά έχω ανάγκη να το λύσω και να το βάλω στη μουσική μου.

-Έχεις κάνει πολλές διασκευές από γνωστά συγκροτήματα όπως Tears for Fears αλλά δεν προσπάθησες καθόλου να πλησιάσεις σε αυτό που όλοι γνωρίζουμε από αυτά τα κομμάτια,  τα έκανες τελείως δικά σου.

-Χαίρομαι που το λες αυτό.

-Το Shout  για παράδειγμα το έκανες πολύ αέρινο, η εικόνα που μου δημιούργησες ήταν να το ακούω μια αυγή στο μπαλκόνι .

-Πολύ όμορφη η εικόνα που σου έρχεται στο μυαλό. Στην τέχνη και στη μουσική πιστεύω ότι δεν υπάρχει  ένας σωστός τρόπος, είναι στον καθένα τι ταιριάζει. Μια διασκευή για εμένα έχει νόημα όταν έχει κάτι διαφορετικό να πει. Είναι σαν ένας θεατρικός ρόλος που κάθε ηθοποιός θα τον ερμήνευε διαφορετικά, γι ‘αυτό οι διασκευές μου είναι κυρίως από ανδρικές φωνές, γιατί θέλω κάτι άλλο να πω, κάτι άλλο να δώσω. Γιατί είναι άλλο να ακούς ένα τραγούδι με την μπάσα φωνή ενός άντρα και άλλο με την ευαισθησία μιας γυναίκας, κατευθείαν αλλάζει η ιστορία. Θα μπορούσα να πω πχ διασκευές PJ Harvey,  κάτι που δεν το αποκλείω , είμαι πολύ κοντά τονικά και την λατρεύω, αλλά θα ήταν πολύ παρεμφερές το όλον και θα ήταν μια κακογραφία για μένα. Προσπαθώ πάντα αν και δεν το πολύ δουλεύω να το φέρω στο δικό μου ύφος .

-Την μουσική σου μπορεί κάποιος να την βρει στο Bandcamp και στο Spotify ή κυκλοφορεί σε cd ή βινύλιο;

-Ο 1ος μου δίσκος κυκλοφορεί σε cd , ο 2ος επρόκειτο να κυκλοφορήσει σε βινύλιο αλλά λόγω covid σταμάτησε όλη η διαδικασία. ‘Ισως κάποια στιγμή το κάνω, έτσι ρομαντικά, γιατί πάντα αγαπούσα πιο πολύ τα βινύλια και δεν ήμουν fan των cd είναι η αλήθεια. Πολύ γρήγορα πήγα στα mp3 αλλά κάτι είχε το βινύλιο από όταν ήμουν παιδί. Και λόγω του πατέρα μου εξαιτίας του οποίου άκουγα πολλές και φανταστικές μουσικές από βινύλιο, αλλά είναι και άλλος ο ήχος. Χρειάζεται ένα πολύ γυμνασμένο παραγωγικά αυτί για να καταλάβει την διαφορά μεταξύ ενός καλού mp3 με ένα cd, αλλά η διαφορά του βινυλίου με το cd είναι εμφανής. Είναι άλλος ήχος, πιο ζεστός και η όλη ιεροτελεστία του να βάλεις ένα δίσκο και το πως δένεσαι με αυτόν την ώρα που ακουμπά η βελόνα και ακούγετε η επαφή της. Ταξιδεύεις σε άλλο πλανήτη.

-Φέτος θα σε δούμε κάπου ζωντανά;

- Θα εξαρτηθεί από την πορεία και των απαγορεύσεων. Ασχέτως προσωπικής επιλογής του καθενός περί εμβολιασμού ή μη, ο διαχωρισμός των πολιτών και ειδικά με τον δεικτικό και τιμωρητικό τρόπο που γίνεται με βρίσκει ασύμφωνη ε ξου και δεν πρόκειται να τραγουδήσω σε κλειστό χώρο όσο επικρατεί αυτό το σκεπτικό.

Κατα τ’άλλα, έχω επιστρέψει από το Νησί μου πλήρως φορτισμένη συναισθηματικά και θα ήθελα πολύ να ασχοληθώ δημιουργικά με την μουσική τον επόμενο καιρό και αν το επιτρέψει ο χρόνος και οι οι οικονομικοί πόροι να ηχογραφήσω τον τρίτο μου δίσκο ο οποίος νιώθω ότι πια ωρίμασε μέσα μου και είναι η ώρα του να βγει στο Φως.  

-Σε ευχαριστώ πολύ.

-Και εγώ σε ευχαριστώ.


 







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου