Παρασκευή 8 Ιουνίου 2018

Συνέντευξη Γιώργος Γάκης



Στο Βορρά υπάρχει ακόμα Rock κοινό!

Γιώργος Γάκης ένας από τους καλλιτέχνες που πάντα υπολυπτόμασταν και αγαπούσαμε να βλέπουμε στην Θεσσαλονίκη,στο πάλαι ποτέ Jammin στη ΕΤ3 και σε support acts σε συναυλίες μεγάλων Rock καλλιτεχνών έδωσε μια Rock N' Roll βραδιά στο Nouvelle Vague ,συστήνοντας σε όλους μικρούς και μεγάλους τραγούδια και ιστορίες γύρω από τη Rock.Ένα μουσικό φροντιστήριο για τους μικρούς και μια υπενθύμιση για τους παλαιότερους οπαδούς της αγαπημένης μας μουσικής.Λίγο πριν το Live έγινε η συνέντευξη απολαύστε υπεύθηνα!

-Όταν λέμε Γιώργος Γάκης μας έρχεται στο μυαλό ,λουκ δεκαετίας 80, δηλαδή μαλλιά, τζιν κολλητό, αλυσίδες ,μπότες.
-Τα ξεπεράσαμε πια αυτά. Να σε ευχαριστήσω πάρα πολύ γιατί χωρίς την βοήθειά δεν θα βρισκόμασταν εδώ.
-Μεγάλη μου τιμή που μπόρεσα να έρθεις στην πόλη μας να σε δούμε ζωντανά. Είχα προσπαθήσει και πέρσι αλλά δεν μας βγήκε.
-Παλαιότερα που έπαιζα στη Θεσσαλονίκη οι βασικές πόλεις που θα παίζαμε ήταν στην βόρεια Ελλάδα και στη Θεσσαλία .Τώρα που ζω στα Γιάννενα μου δύσκολο να πάω μέχρι την Αλεξανδρούπολη π.χ.
-Εσύ είσαι από τα Γιάννενα όμως.
-Ναι επέστρεψα στα Γιάννενα ,έχω 17 χρόνια αλλά είχα ζήσει 18 χρόνια στη Θεσσαλονίκη .Έχω ακόμα κόσμο που με θυμάται και γουστάρει με την μουσική μου.
-Δεν σε ξεχάσαμε ποτέ φίλε!
-Τώρα ήταν μια αναγνωριστική να το πω έτσι ,πήγαμε πολύ καλά στην Αλεξανδρούπολη και στην Ξάνθη και ελπίζω να πάμε καλά και εδώ στην Καβάλα έτσι ώστε να ξανανοίξουμε τους δρόμους.
-Θα είναι μεγάλη μας χαρά να σε έχουμε πιο συχνά στην πόλη μας.
-Δεν θέλω να κάνω τον διαχωρισμό Βορρά και Νότου αλλά στο Βορρά υπάρχει ακόμα Rock κοινό.
-Θα έλεγα το αντίθετο γιατί το σκυλάδικο εδώ πουλάει πιο πολύ.
-Όχι εδώ τα πράγματα είναι πιο original.
-Έχουμε ξεπεράσει το Poser πιστεύεις;
-Αυτά είναι εμπορικά παιχνίδια θα τα έλεγα, εγώ ναι μεν μεγάλωσα και στην και με τη δεκαετία του 80 αλλά δεν σημαίνει ότι μένω εκεί.
-Έχεις υιοθετήσει όμως το στυλ του τραγουδιστή των Whitesnake του David Coverdale.
-Κάποιες φορές και χωρίς να το θέλεις έχει κάποιες αδυναμίες, για μένα το γκρουπ των Whitesnake ήταν ένα δυναμικό Rock συγκρότημα με βάσεις στο Blues το οποίο είχε την δυνατότητα να δώσει την ευκαιρία στον μπροστάρη του να αναδειχτεί.
-Έχεις κάνει κάτι από τα πιο πρωτοπόρα στην Ελληνική Rock σκηνή .Έχεις πει το «Μη με κοιτάς στα μάτια», το οποίο είναι ένα παραδοσιακό ηπειρώτικο τραγούδι το οποίο το έκανες με μια πολύ Hard Rock προσέγγιση .Μάλλον έσπειρες τον σπόρο γιατί όπως βλέπεις έχουν βγει καλλιτέχνες όπως οι VIC,Θραξ Πανξ.
-Θέλω να σου ξεκαθαρίσω κάτι ,ναι το κάναμε αρκετά νωρίτερα αυτό αλλά δεν το συνέχισα γιατί δεν το ξέρω, τα παιδιά οι VIC είμαστε και από την ίδια πόλη το ξέρουν το είδος, έχουν ακούσει δημοτική μουσική ,εγώ δεν έχω ακούσει γιατί έλλειπα από πολύ νωρίς και μεταχειρίστηκα ένα κομμάτι που ήταν είδη πειραγμένο από τον Γιάννη τον Σπάθα ,τον οποίο εκτιμώ απεριόριστα και πάνω σε αυτό το είδος της μουσικής σέβομαι πολύ γιατί αυτό που κάνει είναι πολύ δύσκολο, χωρίς να παρεξηγηθώ ,το να βάλεις σε ένα Rock συγκρότημα και να τραγουδήσει με ντραμς και κιθάρες ένα παραδοσιακό κομμάτι είναι σχετικά εύκολο ,αλλά ο Σπάθας πήρε τους δρόμους από ένα παραδοσιακό όργανο όπως το κλαρίνο τους πέρασε από τα φίλτρα Jimi Hendrix και Eric Clapton και το πέρασε στην κιθάρα. Αυτό είναι Ελληνικό Rock για μένα. Όλα τα άλλα είναι ελληνόφωνα, καταλαβαίνεις πως το εννοώ. Να φανταστείς αυτό το κομμάτι μου το είχε βάλει ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου πολύ παλιά όταν τραγουδούσα μαζί του, είχε κάνει μια δουλειά ο Σπάθας με Rock διασκευές από γνωστά δημοτικά κομμάτια και μου είχε κάνει εντύπωση ο Heavy Metal ήχος που είχε, έτσι το πήραμε εμείς το κάναμε στα μέτρα μας και με τον όρο ότι ο Σπάθας θα έπαιζε την εισαγωγή ,όπως και έγινε ,το ηχογραφήσαμε.
-Πιστεύεις ότι έλειπε αυτό από την Ελληνική σκηνή;
-Δεν ξέρω να σου πω αν έλλειπε, αλλά η ιστορία δείχνει ότι αυτό που κάνανε οι VIC έχει μεγάλη επιτυχία και ο κόσμος το αγαπάει.
-Θα κάνεις κάτι μαζί τους π.χ. σε live η κάποια ηχογράφηση;
-Τα ξέρω τα παιδιά από μικρά και τους εκτιμώ αλλά δεν έτυχε. Δεν θέλησα ποτέ να το πάω προς τα εκεί, ακόμα και το 2011 που ηχογράφησα αυτό το κομμάτι είμουν απόλυτα συνειδητοποιημένος ότι δεν θα κάνω κάτι ίδιο. Γιατί είναι κάτι επαναλαμβάνω που δεν το γνωρίζω ,μουσικά μιλώντας .Όλα αυτά που κάνω θέλω να τα ψάξω πρώτα και να εμβαθύνω .
-Γενικά έχεις προσπαθήσει να κάνεις ανοίγματα προς το εξωτερικό; Να κάνεις καριέρα εκεί; Γιατί έχεις πολλούς φίλους από τη διεθνή Rock σκηνή.
-Αρκετές φορές. Δεν είναι εύκολα τα πράγματα ακόμα και αυτοί οι φίλοι μου με εξαίρεση τους μεγάλους όπως Scorpions και Whitesnake που για να μην γελιόμαστε γνωστοί σου όχι φίλοι σου ,έχουν πρόβλημα επιβίωσης, τελείωσε αυτή η ιστορία, μην νομίζεις ότι είναι εύκολα τα πράγματα .
-Παλαιότερα;
-Έιχα ξεκινήσει στις αρχές του 90 μαζί με την Julie Massino που είμασταν μαζί στο γκρουπ και ψαχτήκαμε τότε στο Los Angeles με κασετούλες ,αλλά γρήγορα κατάλαβα ότι ήταν εξαιρετικά δύσκολα τα πράγματα .Εγώ τότε συνηθισμένος από τα εδώ μαγαζιά ,που έβγαζα πολλά λεφτά για να κάνω κάτι τέτοιο εκεί χωρίς εγγυημένο αποτέλεσμα θα έπρεπε να πλένω πιάτα ,αυτοκίνητα όπως έκαναν όλοι τότε.
-Στο μυαλό μας όλοι είχαμε ότι εκεί γινόταν όλα εύκολα.
-Δεν ήταν καθόλου εύκολα ,αρκεί να σου πω ,ένα από τα πιο ψηλά επίπεδα που φτάσαμε να επικοινωνήσουμε γιατί δεν ήταν εύκολο να μιλήσεις με αυτούς τους ανθρώπους, με τον άνθρωπο που ανακάλυψε τους Guns NRoses μέσω ενός κοινού γνωστού, μίλησε η Julie για να του δώσουμε κάτι να ακούσει και αυτό που μας είπε ήταν η σκληρή αλήθεια ,μου έρχονται 2 σακούλες απορριμμάτων με κασέτες στο γραφείο μου ,δεν τα ακούω, αν θέλετε λόγω του κοινού μας φίλου ,όταν κάνετε όνομα στην τοπική σκηνή του Los Angeles να με καλέσετε να έρθω να σας ακούσω. Δηλαδή αν αυτό που έκανα εγώ στην Θεσσαλονίκη που είμουν αναγνωρίσιμος και είχαμε εκεί το γκρουπ με τους troublemakers το έκανα στο Los Angeles με την αντίστοιχη επιτυχία εκεί και ερχόντουσαν να μας δουν τότε μόνο. Είναι έμποροι φίλε θέλουν να δουν ένα σίγουρο προϊόν. Π.χ. όταν δουν τους Gun NRoses  που είναι αληταράδες και γίνετε σκοτωμός στις συναυλίες τους τότε ξέρουν ότι έχουν μαγιά. Βέβαια συνεχίζω να κάνω ανοίγματα στο εξωτερικό και μέσω της συνεργασίας μου με τον Joe Lynn Turner ,έχω πάει καλά ,αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχω κάνει καριέρα.
-Δίσκο με Ελληνόφωνο στοίχο θα έκανες;
-Όχι όχι δεν το έκανα τότε που θα μπορούσα να το κάνω, δεν το πιστεύω .
-Τι δεν πιστεύεις; Η μουσική είναι ίδια .Δεν μπορεί το να εκφράσει η Ελληνική γλώσσα;
Rock μουσική έχει γλώσσα .Και είναι τα Αγγλικά και είμαι κάθετος σε αυτό. Η Rock ξεκίνησε για κάποιους λόγους, από κάποιους λόγους, σε συγκεκριμένο χώρο και δεν ήταν τυχαίο αυτό, κάτω από συγκεκριμένες κοινωνικές καταστάσεις και με μια γλώσσα που διευκόλυνε αυτό που έκανε η Rock δηλαδή ,οι φράσεις της ,οι φθόγγοι της, ο τρόπος που χρησιμοποιείς τις εκφράσεις δεν μπορείς να το μεταφράσεις .Γιατί οι Scorpions δεν παίζουν στα γερμανικά ,γιατί οι Abba δεν έκαναν καριέρα στα Σουηδικά;
-Δεν το ξέρουμε αυτό για τους Abba.
-Δεν θα έκαναν αυτή την επιτυχία, θα έμεναν μόνο στην Σουηδία γιατί η Rock έχει γλώσσα ,είναι η Αγγλική και είναι παγκόσμια, γι’ αυτό μετά την Αμερική το Rock πήγε στη Βρετανία μέσω των Beatles και των Rolling Stones ,δεν πήγε ούτε στην Ισπανία ούτε στην Ιταλία. Βέβαια όλες οι προσπάθειες που γίνονται στη Ελλάδα είναι αξιοσέβαστες αλλά για αυτούς που θέλουν να το κάνουν. Εγώ εμμένω στην original μορφή και νομίζω ως πολίτης του κόσμου έχω το δικαίωμα άσχετα αν είμαι Έλληνας  ή από οποιαδήποτε άλλη χώρα.
-Έχουμε κάτι καινούριο στα σκαριά;
-Ναι ,αλλά έχω ένα «πρόβλημα» ,τις δουλείες που κάνω τις επιμελούμαι εξ ολοκλήρου εγώ. Να μην παρεξηγηθώ το δικό μου το γκρουπ είναι προσωποκεντρικό ,πάντα έχω πολύ καλούς μουσικούς αλλά κάποιες φορές αυτοί οι μουσικοί αλλάζουν, οπότε δεν είχα την ευκαιρία να γράψω μαζί με κάποιον άλλο και τα έγραφα όλα μόνος μου, την σύνθεση, την ενορχήστρωση, το στίχο και με τους εξαιρετικούς μουσικούς που είχα μαζί μου έπαιζαν τα κομμάτια μου. Ο τελευταίος δίσκος που έκανα ήταν εξαιρετική δουλειά κατά γενική ομολογία, με σημαντικές συμμετοχές αλλά και πάρα πολύ καλή παραγωγή από τον Kip Winger,οπότε αυτό δύσκολα το ξεπερνάς και ήθελα να είμουν έτοιμος. Αυτό το διάστημα φτιάχνω κομμάτια που μάζεψα, τα ενορχηστρώνω με τον Μπάμπη τον Σαγανά ένα τεράστιο κιθαριστικό ταλέντο που βρίσκετε στην Ελβετία αυτό τον καιρό γιατί είναι και γιατρός και σε μερικές μέρες θα κλειστούμε σε ένα στούντιο στα Γιάννενα να τα ενορχηστρώσουμε .Θέλω σε αυτό τον δίσκο να είναι λίγο πιο σύγχρονο το ύφος, θέλω να ξεφύγω από αυτό το ύφος που πολύ σωστά έχεις παρατηρήσει ,αυτό το καθαρά Late 80s στυλ που ο τελευταίος δίσκος μου ήταν αρκετά έτσι, θα ήθελα να θυμίζει βέβαια γιατί αυτό είμαι αλλά να είναι και παικτικά  και ενορχιστρωτικά και ηχητικά λίγο ποιο σύγχρονο.












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου