Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

Συνέντευξη του Γιώργου Rous

Ο κόσμος που δεν περιέχει κανόνες αλλά εξαιρέσεις


Ο ταλαντούχος τραγουδιστής και όχι μόνο Rous γνωστός στο ευρύ κοινό για το τραγούδι του «Εξαιρέσεις» και το «Ιδιαίτερη σχέση»  λίγες ώρες πριν την εμφάνιση του στην μουσική σκηνή Academy’s στην Ορεστιάδα μας εξηγεί το νόημα αυτού τους του τόσο αντιφατικού τραγουδιού και μας μιλάει για την πορεία του μέχρι εδώ.

-Πες μου λίγα λόγια το όνομα Rous είναι  επώνυμο ,παρατσούκλι γιατί μοιάζει πιο πολύ για όνομα συγκροτήματος παρά για όνομα.
-Το Rous είναι συντόμευση του το όνομα του πάτερα μου,τον πάτερα μου τον λένε Ρουσέτο ,μετά από ένα μπέρδεμα όσο καιρό ήμουν στην Ιταλία άρχισαν οι φίλοι να με αποκαλούν Rous επειδή στα χαρτιά μου στο πανεπιστήμιο το πατρώνυμο μου ήταν συντομευμένο ,έγραφε Γιώργος Ρους  και το επώνυμο μου δίπλα οπότε επειδή το επώνυμο ήταν λίγο μεγάλο και για τους Ιταλούς λίγο δύσκολο να το προφέρουν ,μια μέρα μια καθηγήτρια με φώναξε Rous ,εγώ δεν άκουσα και με ξαναφώναξε «Γιώργος Ρους» στους φίλους μου φάνηκε λίγο αστείο ,έχουν και μια τάση εκεί  να κόβουν τα ονόματα όπως π.χ. τον Giorgio τον λένε Geo την Aphrodite την λένε Afro,έμενα με λέγανε Rous στο άσχετο αλλά κόλλησε και για πλάκα συγκεκριμένα έπαιζα σε μια pub κάποιες μέρες ,κάποιο από τα παιδιά έφτιαξε μια αφίσα για την ημέρα που έπαιζα και με ονόμασαν Rous για να μου κάνουν πλάκα.

-Το κράτησες όμως.
-Ναι  μιας και ήταν και το όνομα του πάτερα μου. Υπάρχει και μια άτυπη παράδοση στην οικογένεια που τους Ρουσέτους τους φωνάζουν Γιώργους γιατί καμία φορά σε ερωτάνε πως σε λένε και λες Ρουσέτο και σε ρωτάνε Βουσέτο; Και για να μην το συνεχίσεις λες Γιώργο με λένε .Οι φίλοι του πάτερα μου στον Πειραιά τον φωνάζουν Γιώργο.

-Η «Λάθος Πόρτα» ήταν μια από τις 2 που έχει η ζωή αλλά τελικά διάλεξες την άλλη και μπήκες όπως λέει και το τραγούδι;
- Η «Λάθος Πόρτα» ήταν μια μπάντα που ξεκίνησα περίπου στο 1999-2000,μια μπάντα φίλων.

-Τι παίζατε;
-Ελληνόφωνο ροκ παίζαμε.

-Υπάρχει κάτι ηχογραφημένο ;Κανένα δισκάκι;
-Είχαμε πολλά Live και στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό και γενικά στην Αθήνα σε σκηνές όπως το Αν, κάποια στιγμή αυτό έλιωσε γιατί έφυγα στην Ιταλία οπότε μοιραία σταματήσαμε να βρισκόμαστε ,αλλά ήταν μια περίοδος που και εγώ έπρεπε να περάσω γιατί από μικρός μου άρεσε να παίζω σε μια μπάντα, μου άρεσε παίζω σε ένα συγκρότημα αλλά όχι απαραίτητα να είμαι και frontman , μου άρεσε η συντροφικότητα.

-Έμαθα ότι έχεις 2 Demo τα όποια δεν ξέρω έχουν κυκλοφορήσει; Θα κυκλοφορήσουν κάποια στιγμή ;Η υπάρχουν μόνο στο ιντερνέτ;
-Τα 2 αυτά Demo ήταν τα «Άτιτλο 1» και «Άτιτλο» ,τα όποια κυκλοφόρησαν στο ιντερνέτ την περίοδο 2006-2008 με καλοκαίρι του 2009 όπου μέσα σε αυτά ένα κομμάτι ήταν και το εξαιρέσεις. Αυτά υπήρχαν στο διαδίκτυο και από αυτά τα Demo υπήρξε ενδιαφέρον από δισκογραφική εταιρεία .

-Το myspace δηλαδή σε βοήθησε.
-Το myspace ήταν καταλύτης.

-Αυτός είναι δηλαδή ο πρώτος σου δίσκος  που έχεις κυκλοφορήσει ,ετοιμάζεις νέα δουλεία;
-Μετά το Πάσχα σχεδιάζουμε ένα digital single και στην πορεία θα πάμε για τον δεύτερο δίσκο ,υλικό υπάρχει και γενικώς είμαι άτομο που μου αρέσει να περιμένω ,θεωρώ την υπομονή καλό πράγμα γιατί μπορείς να δεις τα πράγματα πιο καθαρά και όσο περνάει ο καιρός πολλές φορές οι καλλιτέχνες έχουμε την τάση να βιαζόμαστε ,έχουμε μια ανάγκη να δείξουμε προς τα έξω αυτό που φτιάχνουμε ,να το ακούσει ο φίλος μας ,ο δίπλα .Αλλά είναι και πολύ σοφό να κάνουμε υπομονή και όταν έρθει η ώρα ,έχει μεστώσει η δουλεία μας και θα είναι τα πράγματα στον καιρό τους όπως πρέπει να είναι τότε να την βγάζουμε προς τα έξω. Απαραίτητα επειδή ο πρώτος μου δίσκος κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2010 και πλησιάζουμε τον Μάρτιο του 2012,είναι 2 χρόνια και λένε είναι καιρός αλλά τον καιρό τον καταλαβαίνεις εσύ ποτέ είναι.

-Δεν υπάρχουν πιέσεις από την δισκογραφική να σου πει στους 6 μήνες εγώ θέλω δεύτερο δίσκο;
-Υπάρχει αυτό και μπορεί να σου πουν το ύφος που θέλουν να έχει ,αλλά έχω την ευτυχία και την χαρά να είμαι σε μια δισκογραφική που συνεννοούμαστε και ξέρουν ακριβώς ποτέ πρέπει να κάνουμε την επομένη κίνηση ,η εταιρεία  είναι συνεργάτης με το «Σ» κεφάλαιο.

-Στην Ιταλία σπούδασες κινηματογραφική παράγωγη γιατί δεν σπούδασες κάτι πάνω στην μουσική και επέλεξες κάτι τέτοιο;
-Η μουσική για μένα είναι σαν κάτι που βγαίνει από μέσα μου τελείως κάτι που έκανα επειδή το αγαπούσα πραγματικά και όσο ψάξιμο έκανα γύρω από την μουσική ,οι σπουδές που έκανα στα συνοικιακά ωδεία ήταν τα πρώτα μου εφόδια ,ναι θα μπορούσα να είχα επιλέξει κάποιες μουσικές σπουδές Μουσικολογία π.χ. Αλλά το θεώρησα πλεονασμό σε σχέση με αυτό που πραγματικά μου άρεσε να κάνω.

-Σε ιντριγκάρει δηλαδή η τηλεόραση και ο κινηματογράφος;
-Με ιντριγκάρει ιδιαίτερα η εικόνα και όχι ως διαδικασία παράγωγης αλλά η δύναμη της.

-Δεν απόκειται να σε δούμε αύριο σε ένα τηλεοπτικό show;
-Αυτό ήθελα να καταφέρω(γέλια).Θα μου άρεσε η παράγωγη ενός τηλεοπτικού show ,το τι πρέπει να γίνει, ποσά πράγματα αφορούν και ποσά υπάρχουν τριγύρω από αυτό.

-Ήθελες να γνωρίσεις αυτό δηλαδή.
-Ήθελα να καταλάβω ποιος ήταν ο εχθρός μου.(γέλια)

-Όπως έλεγαν παλιότερα έγχρωμη TV ασπρόμαυρη ζωή.
-Ακριβώς ,θα ήταν πλεονασμός να έκανα κάτι και πάνω στην μουσική επίσης ,ο κινηματογράφος είναι κάτι που μου αρέσει και με κάθε ευκαιρία προσπαθώ να κάνω κινήσεις πάνω στον κινηματογράφο, όπως έχω 4 συμμέτοχες σε μικρού μήκους ταινίες σε μουσική και 2 συμμέτοχες στο φεστιβάλ Δράμας ,έκανα και την συνεργασία με τον Μπουλά, τον Φιλιππίδη και την Γιαννάτου στην ταινία του Ζαπατίνα το «Μια φορά και ένα Μωρό» .Όταν υπάρχει ο κινηματογράφος στην μέση μου αρέσει να κάνω πράγματα.

-Πως έγινε και έγραψες για αυτή την ταινία το τραγούδι;
-Έπεσε μια πρόταση από την ηθοποιό την Μαρκέλλα Γιαννάτου και υποστηρίχτηκε και από τον Μπουλά αυτό πολύ ,εγώ εκείνη την περίοδο έγραφα το κομμάτι, ήταν στα σκαριά και το είχα σε demo γραμμένο.

-Δεν ήταν κατά παραγγελία το κομμάτι απλά έκατσε.
-Ναι ρυθμικά μπορούμε να πούμε ,το άκουσε η Μαρκέλλα και ο Σάκης ο Μπουλάς σε μορφή demo με ρώτησαν αν θα ήθελα να το προτείνω για την ταινία.

-Ο Σάκης Μπουλάς ξέρεις είναι από τους πρώτους ροκάδες της Ελλάδας.
-Ναι ναι είναι παλιά σχολή ,παλιά καραβάνα και κάλος ,πολύ κάλος τραγουδιστής εκτός από ηθοποιός .Με βοήθησαν και οι 2 με αυτό το κομμάτι και όταν το άκουσαν στην Village,ενδιαφερθήκαν αμέσως και έτσι έγινε.

-Ένα από τα τραγούδια σου λέει «το ξέρεις μ’ αρέσεις ,μα μην με πιστέψεις» δεν είναι αντιφατικό όλο αυτό ;Πως γίνετε να λες σε μια κοπέλα, μου αρέσεις ,αλλά μην το πιστέψεις ,είναι σαν να τις λες  μου αρέσεις αλλά σου το λέω ότι λέω ψέματα.

-Κοίταξε δεν είναι συγκεκριμένο είναι ΜΗ,ΜΕ,ΠΙΣΤΕΨΕΙΣ,το αν θα σε πιστέψει ένας άνθρωπος είναι πιο γενικό .Μπορεί να σου λέω οτι μου αρέσεις αλλα είναι καθαρά αυτό ,είναι αυτό που λέμε η πρώτη επαφή ,το πρώτο πράμα που παίρνεις από τον άλλο ,είναι όταν μου αρέσει ένας άνθρωπος ,όταν μου αρέσει μια γυναίκα που έχω απέναντι μου είναι τόσο καθαρό αυτό και τόσο ενστικτώδες που όλα τα υπόλοιπα που κρύβονται στο backround πίσω ,οι εμπειρίες μας,τα θέλω μας. Καμία φορά αν το κρατάς τόσο αγνό είναι ωραίο ,αν μπορείς να το ξεχωρίσεις .Αν δεν θέλεις να με πιστέψεις τότε θέλω να ξέρεις ότι ήταν καθαρό και εκεί έρχεται ο κόσμος μου σαν δικαιολογία κόσμος που ζω μονός μου ,ο κόσμος που δεν περιέχει κανόνες αλλά περιέχει εξαιρέσεις .Οπότε ακόμα και αυτό να συμβαίνει δεν παύεις να μου αρέσεις ,είσαι αυτό που είδα και μου άρεσε από την αρχή ,ακόμα και αν είσαι ο μεγαλύτερος εγκληματίας της Ελλάδας π.χ.
-Δεν μπορώ να έχω μια ωραία γυναίκα απέναντι μου και να τις το πω;

-Ναι αλλά δεν περιμένεις να το πιστέψει ,να μην πιστέψει τι;
-Εσένα σαν άνθρωπο ,στην αγάπη υπάρχει μεγάλος δρόμος, και πολλά πράγματα μέσα στην αγάπη είναι κατακτήσεις ,δεν γεννιούνται από το πουθενά ,είναι πολύ λίγες οι φορές που ένας άνθρωπος λέει «Σ’ αγαπώ αλλά δεν ξέρω γιατί» και να το εννοεί  .Η πρώτη επαφή, η πρώτη μάτια είναι κάτι ενστικτώδες και δεν έχει να κάνει με τις κατακτήσεις ,με την πορεία 2 ανθρώπων στο χρόνο .Είναι κάτι καθαρό.

-Αυτό είναι λοιπόν το νόημα τις φράσης «Το ξέρεις αρέσεις»
-Είναι οι ανεκπλήρωτοι πόθοι και ίσως και μια υπενθύμιση για κάποιους που κρατάνε μακριά κάποιους ανθρώπους απ τον εαυτό τους ,που ήθελαν αλλά δεν μπόρεσαν.

Στο Live μας ξεδίπλωσε έναν άνθρωπο ορχήστρα που έπαιξε κιθάρα, κρούστα και φυσαρμόνικα μαζί με εξαιρετική ευκολία. Φυσικά το setlist περιείχε τα εξαιρέσεις και ιδιαίτερη σχέση αλλά και διασκευές ξένων καλλιτεχνών.Μια δυνατή εμπειρία από έναν Έλληνα καλλιτέχνη και προπαντός Perfomer.









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου