Τρίτη 24 Μαρτίου 2020

Συνέντευξη Blaine Reininger (Tuxedo Moon)


Tο όνομα των Tuxedo Moon είναι μια οικογενειακή ιστορία!



Μια βροχερή Κυριακή στις 8 Μαρτίου γύρω στις 8 το απόγεμα όπως θα ταίριαζε απόλυτα σε μια New Wave ,Dark Wave και Post Punk συναυλία, στο καφέ bar Αίγλη στις Σέρρες συνάντησα τον Blaine Reininger έναν από τους 2 ιδρυτές του εμβληματικού και συνάμα πρωτοπόρου συγκροτήματος της Post-Punk και New Wave μουσικής. Βιολονίστας και τραγουδιστής του συγκροτήματος αυτού όπως και νονός μιας και το όνομα των Tuxedo Moon ήταν δική του έμπνευση.

-Από πού προήλθε το όνομα των Tuxedo Moon;
-Μμμ είναι ένα μυστικό, μια οικογενειακή ιστορία θα έλεγα, το εμπνεύστηκα πολλά χρόνια πριν ,το 1976, το κρατούσα στο μυαλό μου για το όταν θα βρισκόμουν με τα σωστά άτομα και όταν συναντήθηκα με τον Steve του πρότεινα να το χρησιμοποιήσουμε αλλά δεν μπορώ να σου πω πως το εμπνεύστηκα.

-Είναι πολύ λυρικό σαν όνομα, είναι σαν να θέλεις να φορέσεις (tuxedo) το φεγγάρι (moon).
-Ναι είναι ποιητικό θα έλεγα  ,ξέρεις τότε ήταν ανερχόμενη η punk που ήταν πιο σκληρή και κυνική αλλά δεν ταίριαζε σε μας σε εκείνους τους καιρούς , γι’ αυτό και το κρατήσαμε όλα αυτά τα χρόνια αλλά δεν σημαίνει πλέον κάτι περισσότερο από το όνομα της μπάντας μας.

-Παίζετε βιολί ,γιατί επιλέξατε αυτό το όργανο και όχι κάποιο άλλο;
-Όταν είμουν νέος ,ο δάσκαλος μου ,διαπίστωσε ότι είχα μουσικές δυνατότητες όπως το να τραγουδάω και έτσι πίστεψα ότι θα μπορούσα να παίξω και κάποιο όργανο , η οικογένεια μου δεν ήταν πλούσια και η γιαγιά μου είχε στο υπόγειο ένα βιολί ,έτσι μου είπε γιατί δεν παίρνεις αυτό; Και έτσι ξεκίνησα με αυτό.

-Γιατί πιστεύετε ότι ταιριάζει το βιολί στο New Wave; Λόγο της μελαγχολίας που βγάζει ή επειδή μπορεί να είναι και αιχμηρό ταυτόχρονα;
-H αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω εάν το βιολί ταιριάζει στο New Wave.Όταν ξεκίνησα να παίζω το είχα σαν μια κιθάρα ή ως ένα synthesizer , πλέον παίζω πιο απλά , δεν ξέρω αν ταιριάζει και δεν ξέρω αν άλλοι το χρησιμοποιούν σε αυτό το είδος όπως εγώ. Είναι λίγοι οι βιολονίστες στο New Wave αλλά δεν ξέρω πως το καταφέρνουν. Όλοι το χρησιμοποιούν με διαφορετικό τρόπο, δεν είναι βέβαια και το πιο κοινό ως όργανο στην Rock.

-Γράφετε επίσης και μουσική για ταινίες και μάλιστα και για Ελληνικές ταινίες, πόσο δύσκολο είναι να γράψει κάποιος μουσική για ταινία ;Σε σχέση με τα τραγούδια που έχεις τους στίχους να σε οδηγούν όσον αφορά τα συναισθήματα. Στην μουσική για την ταινία πως βγάζεις το συναίσθημα ;
-Εξαρτάται από τον σκηνοθέτη ,κάποιοι θέλουν αυτά ,κάποιοι θέλουν άλλα, στην δική μου περίπτωση ο σκηνοθέτης είχε δει την δουλεία μου και πορευτήκαμε στον ίδιο δρόμο. Δεν μπορώ να πω πολλά όσον αφορά το συναισθηματισμό που βγαίνει στην ταινία γιατί είναι θέμα και επιλογή του σκηνοθέτη στο που θα την τοποθετήσει. Όταν γράφω για το θέατρο και για μια ταινία ο σκηνοθέτης ακούει την μουσική και επιλέγει που μπορεί αυτός να την χρησιμοποιήσει και σε ποια σκηνή ή μπορεί να σου πει κάνει κάτι παραπάνω πάνω σε αυτό. Απλά γράφω μουσική ,δεν γράφω ποτέ κάτι που να ταιριάζει σε κάποια σκηνή ,αυτός είναι ο δικός μου τρόπος να δουλεύω.

-Πιστεύετε πως οι νέοι ακούνε ακόμα αυτού του είδους την μουσική όπως το New Wave ή το Post Punk;
-Ναι έτσι πιστεύω , έχουν βγει πολλές νέες μπάντες τα τελευταία 10 με 15 χρόνια ,κάνουν βέβαια πολλά πράγματα που μοιάζουν με αυτά που κάναμε το ’70.

-Πιστεύετε ότι μπορεί να είστε και εσείς ένας Influencer για αυτούς;
-Θα μπορούσα, ίσως να έχουν δει τι έχουμε κάνει και να το κάνουν και αυτοί ,έχω βρει μπάντες που ακούγονται σαν τους Tuxedo moon και έχουν πάρει κάποιες από τις ιδέες μας. Πλέον πολλοί έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν κλασσικά synthesizer και σε πολλά από αυτά που έχω ακούσει ακούγονται όπως το 60 ή το 70.Αυτόν τον καιρό μπορείς να βρεις και να ακούσεις τα πάντα στο διαδίκτυο.

-Έχετε κάποια νέα δουλειά;
-Ναι έχω και μόλις κυκλοφόρησε από μια Αγγλική εταιρεία, είναι 2πλο cd με όλη την μουσική που έχω γράψει για το θέατρο τα τελευταία 5 χρόνια, έχω και άλλο ένα 2πλο cd επίσης που ουσιαστικά είναι αυτά τα 2 μαζί μια συλλογή με όλη την μουσική που έχω γράψει για το θέατρο .Το ένα είναι με μουσική και λέγετε Commissions και το άλλο έχει τραγούδια και λέγετε Blue sleep.

-Σας ευχαριστώ πολύ.
-Και εγώ ευχαριστώ.

Προετοιμασμένος ακουστικά για το τι θα επακολουθούσε από το θέμα των τραγουδιών και των μουσικών θεμάτων επι σκηνής ,ο Blaine Reininger μας αποζημίωσε με το παραπάνω δίνοντας μας μερικά από τα πιο γνωστά τραγούδια των Tuxedo Moon αλλά και της δικής του προσωπικής δισκογραφίας ,παίζοντας με ήχους ηλεκτρονικούς, μελαγχολικούς και κιθαριστικούς που όμως κρατούσαν τον ρυθμό χωρίς την ύπαρξη drums ,άλλωστε αυτοί οι ήχοι χαρακτηρίζουν απόλυτα το είδος που υπηρετεί από το 1976. Ο Blaine Reininger ζει εδώ και χρόνια στην Αθήνα και πολλές φορές απευθυνόταν στο κοινό στα Ελληνικά.




 

#Συνέντευξη,  #Live 
#Μένουμε_Σπίτι , #TuxedoMoon, #Blaine_Reininger ,#Live, #Interview, #New_Wave, #Post_Punk, #Dark_Wave

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου