Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2014

Συνέντευξη Νίκου Γκαραβέλα


Το βράδυ οι μάσκες αποκαλύπτονται ,πέφτει η μάσκα του ανθρώπου και έρχεται κυρίως η αυτοκριτική.

-Θα ήθελα να μου μιλήσεις για τις 2 μεγάλες σου αγάπες .Το ραδιόφωνο και την μουσική .Και συγκεκριμένα για ποιο λόγο την Country μουσική;
Ν.Γ.-Το ραδιόφωνο ήταν ,είναι και θα είναι μια μαγεία. Το θεωρώ λειτούργημα αν και έχω σπουδάσει γιατρός  πιστεύω ότι το ραδιόφωνο αγκαλιάζει και θεραπεύει ψυχές μέσα από την μουσική που εκπέμπει ,μέσα από την προσωπικότητα του ραδιοφωνικού παραγωγού πως το λειτούργει και πως το δίνει στον κόσμο. Το ραδιόφωνο για μένα προέκυψε τυχαία .Δυστυχώς ή ευτυχώς αντικατέστησα τον συγχωρεμένο τον Μάνο Ξυδού από τους Πυξ Λαξ όπου είχε μια εκπομπή στον 9,84 και την πήρα εγώ και από εκεί ξεκίνησε αυτή η πορεία χωρίς βεβαία να ξέρω ότι θα γινόμουν Γκαραβέλας .Ξαφνικά το ποταμάκι άρχισε να γίνεται ποτάμι και τα πράγματα έφτασαν πάρα πολύ γρήγορα .Ήθελα να περάσω στο ραδιόφωνο τον ερωτικό λόγο που δεν υπήρχε, δηλαδή να είσαι  πολύ κοντά στην μοναδικότητα ενός ανθρώπου και την μοναξιά ,γιατί η μοναδικότητα είναι επιλογή γιατί ενώ η μοναξιά μπορεί να είναι και η κατάσταση που βιώνεις, εκεί δρα η μουσική .Ένα βασικό αυτό και το δεύτερο είναι ότι διάλεξα την βραδινή ζώνη γιατί οι μάσκες αποκαλύπτονται ,πέφτει η μάσκα του ανθρώπου και έρχεται κυρίως η αυτοκριτική ,η ταύτιση της εξωτερικής εμφάνισης με την ψυχή του και αν εκεί επεμβαίνει η μουσική τότε υπάρχει μια τελειότητα.

-Πολλές φορές ακούμε ραδιόφωνο και λέμε ότι το τραγούδι που παίζει το έχουν βάλει για έμενα.
Ν.Γ.-Εκτός από τον ερωτικό λόγο ήθελα να φέρω και την Country μουσική, γιατί όλοι ακούνε Country αλλά κανείς δεν το ξέρει .Την Country την είχαν συνδυάσει με την Bluegrass μουσική. Και θα έλεγα ότι όλοι οι Έλληνες ακούνε Country γιατί δεν υπάρχει σπίτι χωρίς τραγούδι του Elvis.O μεγαλύτερος τραγουδιστής της Country ο Elvis Presley,που ξεκίνησε από τοπ Nashville,από το Memphis και έκανε αυτές τις απίστευτες επαναστάσεις .Να φανταστείς ότι υπάρχει ακόμα κατηγορία στην Georgia επειδή κουνούσε τους γοφούς του ,εκκρεμεί και ο άνθρωπος έχει πεθάνει από το ’77, φαντάσου τη επανάσταση έκανε αυτός ο άνθρωπος .Κάτι ακόμα για το οποίο είχε εδραιωθεί στη Ελλάδα είναι ότι όλα είναι Rock και ο Τουρνάς είναι Rock και οι Queen είναι Rock και οι Eagles είναι Rock και ο Μπιθικώτσης είναι Rock και όλοι είναι Rock.Τελικά η Rock μουσική ποτέ δεν είχε πατέρα και είναι η ένταση της μουσικής, όσο ποιο δυνατά βάλεις την μουσική τόσο πιο Rock είσαι αυτή είναι η ουσία. Η Country μουσική ,η Easy ListeningReggae δυστυχώς ή ευτυχώς έχουν ταμπέλες υπάρχουν πατριάρχες που τις πρεσβεύουν και ήθελα να το ξεδιαλύνω όλο αυτό .Τώρα όσον αφορά όλο αυτό με την μουσική το συνδύασα με το ραδιόφωνο και έτσι αρχίζει και καταλαβαίνει ο ακροατής το τι ακούει. Η το απορρίπτει ή το δέχεται .

-Είναι πολύ βασικό ότι για να μάθεις μουσική πρέπει να ακούσεις ραδιόφωνο ,τουλάχιστον αυτή είναι η γνώμη μου.

-Υπάρχει αυτή την στιγμή το G radio ,το οποίο υπήρχε.
Ν.Γ.-Και τώρα έχει καρδιά.

-Ήσουν στο Love radio πριν.
Ν.Γ.-17 χρόνια.

-Έγραψες μια πικρία στο facebook ότι σταματάς για να προφυλάξεις την προσωπικότητα σου .Θα ήθελα να μου μιλήσεις για το G radio και για την πικρία που εξέφρασες για το  Love radio.
Ν.Γ.-Από το Love radio έφυγα γιατί υπήρχαν κάποια προβλήματα επικοινωνίας αλλά και οικονομικοί λόγοι και δεν θα ήθελα να επεκταθώ γιατί υπάρχει μια δικαστική διαμάχη που είναι τόσο απλή που θα καταλήξει σε κάτι πολύ φυσιολογικό.
Το G radio η νέα γενιά του Garavelasradio.gr το οποίο το ετοίμαζα στο μυαλό μου 2 χρόνια χωρίς να το πραγματοποιήσω. Πιστεύω ότι το web radio είναι μεγάλη ισχύει .Εκτός το ότι ο κάθε ένας μπορεί να κάνει ένα web radio είναι ένα web radio που δεν εκπέμπει από γκαρσονιέρες και σπίτια .Μιλάμε για κάτι πάρα πολύ δυνατό ,όπως το να μπορεί να δέχεσαι πάνω από 50 ακροατές και να μην πέφτει ένα site. Μαζί μου είναι η Λία Σαντοριναίου μεγάλη προσωπικότητα στο χώρο του ραδιοφώνου Κωστής ο Λυμπερόπουλος ,η ηθοποιός Βάσω Γουλιεμάκη,η βραβευμένη ψυχολόγος Ιωάννα Θεωδορακοπούλου και χτες κλείσαμε τον Γιάννη  Λύρα τον πλαστικό χειρουργό .Ξέρει σκέπτομαι ότι υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που τους έχουμε πλάσει σαν αυτό που είναι δηλαδή ο Γιάννης είναι χειρούργος π.χ. και θα κάνουν εκπομπές καμία σχέση με αυτό που πρεσβεύουν δηλαδή ο Γιάννης έμαθα ότι λατρεύει την slow μουσική και θα ήθελα να τον ακούσω να παίζει NilsonWithout You ή Whitney Houston.
Είναι ένα ανατρεπτικό ραδιόφωνο το οποίο φιλοξενεί άτομα όπως η Βάσω Γουλιελμάκη η οποία δεν έχει κάνει ποτέ ραδιόφωνο και έχει τρελαθεί με την ιδέα .Έχουμε και δημοσιογράφους όπως ο Γιάννης ο Γκαραβέλας ο αδελφός μου,ο Λαχανάς ο Αλέξης που τον έχω και μαζί μου στα σεμινάρια μουσικών παραγώγων, θέλω να κάνω μια διαφορετική πρόταση .Λειτουργούμε από της 29 Σεπτεμβρίου και πάμε καλά.

-Σου εύχομαι τα καλυτέρα για το νέο ξεκίνημα.
Ν.Γ.-Σε ευχαριστώ.

-Εσύ ακούς ραδιόφωνο ;Σου μένει χρόνος;
Ν.Γ.-Ποτέ δεν άκουγα ,όσο και να σου φαίνετε παράξενο .Όταν ξεκίνησα να κάνω ραδιόφωνο άκουγα το ραδιόφωνο των άλλων ανθρώπων καθαρά επιλεκτικά ή αν θες και γενικά για να «κρίνω» μουσικά όχι τους αντιπάλους, γιατί ποτέ δεν είχα αντίπαλο στο ραδιόφωνο στο είδος της μουσικής που έπαιζα ,δεν με έλεγχε καμία δισκογραφική εταιρεία ,ούτε διευθυντής προγράμματος .Όχι ότι βλέπω υπεροπτικά αυτό που κάνω αλλά το βλέπω ως λειτούργημα και όταν κάτι το αγαπάς δίνεις όλη σου την ψυχή σε αυτό .Και όταν ο άλλος βλέπει ότι εσύ του φέρνεις νούμερα δεν τον ενδιαφέρει τι παίζεις ακόμα και μουσική από το Ιράν .Ραδιόφωνο ακούω κυρίως web ,κυρίως του εξωτερικού γιατί υπάρχει τεράστιο ς ανταγωνισμός εκεί, όταν μπαίνεις σε ένα Ατλαντικό ωκεανό όπως είναι το web φτιάχνεις έναν Τιτανικό και να αποφεύγεις τα παγόβουνα για να μην καταστραφείς.

-Θέλω να μου πεις για το Grammy που πήρες το 2004.
Ν.Γ.-Είναι το μοναδικό ραδιοφωνικό βραβείο στον κόσμο.

-Όταν το άκουσα αυτό πονηρεύτηκα δεν σου κρύβω και είπα πως τον βρήκαν αυτόν τον άνθρωπο και του το έδωσαν αυτό το βραβείο.
Ν.Γ.-Κάθε χρόνο υπάρχει το CMA(Country Music Association) που είναι ακαδημία της Country μουσικής και επειδή η Country δημιούργησε το Πρωτώ ραδιόφωνο το 1924 όπου και δικαιωματικά έχει πάρει τον τίτλο να δίνει βραβεία σε ραδιοφωνικούς παραγωγούς ανεξαρτήτου μουσικής .Να φανταστείς ότι έστειλα τα χαρτιά μου και ήμασταν 48.000 υποψήφιοι .

-Μάλιστα ώστε εσύ τα έστειλες .
Ν.Γ.-Και εσύ μπορείς να τα στείλεις και ο όποιος κάνει ραδιόφωνο, το στέλνεις με ένα πλήρες βιογραφικό.

-Άρα δεν σε ανακάλυψαν.
Ν.Γ.-Όχι το παρακολουθώ εγώ, τα Grammy που παίρνουν οι τραγουδιστές δηλώνουν συμμετοχή και η ακαδημία τους περνά αναλόγως στους 5.Η ακαδημία δεν διαλέγει το ποιός θα είναι υποψήφιος.
Όταν μου ήρθε η απάντηση μετά από ένα χρόνο ,γιατί στέλνεις τα χαρτιά σου το 2013 για να βραβευτείς το 2014,ότι ήμουν στους 123 είχα τέτοια χαρά που έστειλα δελτία τύπου σε όλοι την Ελλάδα και όταν έφτασα στην 5αδα έχασα την φωνή μου. έστειλα τα χαρτιά μου Το CNN μου έδινε 17% να κερδίσω και βγήκε με 37.000 ψήφους διάφορα γιατί ψηφίζουν όλα τα κράτη εκτός από την Αμερική. Δοξάστηκε το Ελληνικό ραδιόφωνο με ένα παγκόσμιο βραβείο.

-Είσαι ο εκπαιδευτής και ο δημιουργός των μουσικών σεμιναρίων ,τώρα τρέχει και το 2ο  μουσικό σεμινάριο.
Ν.Γ.-Στην Καβάλα.

-Από ότι ξέρω έχεις ξεκινήσει και σε άλλες πόλεις.
Ν.Γ.-Ναι στην Αθήνα έχω κάνει 3.Αυτο βεβαία που με εξέπληξε στην Καβάλα είναι η μουσική παιδεία πολλών παιδιών και το απίστευτο είναι ότι έρχονται και άσχετοι όχι με τη μουσική αλλά με την λέξη μουσική ,με το τι είναι δίσκος π.χ. τους λέω δίσκος και νομίζουν τον δίσκο σερβιρίσματος και βγαίνουν θέλω να πιστεύω  με μια σοβαρή άποψη με το τι είναι μουσική. Να φανταστείς στο 1ο σεμινάριο είχα ένα κορίτσι την Τάνια με πάνω από 67% αναπηρία και 2ος βγήκε ένα παιδί 19 χρονών, ο Αντώνης που έχει 10% όραση, το θυμάμαι και συγκινούμε, η απίστευτη προσπάθεια ενός παιδιού που βλέπει μόνο 10%.Τους συμπεριφερόμουν βεβαίως σαν φυσιολογικό άνθρωπο αν μπορεί να ειπωθεί αυτή η λέξη γιατί κανείς δεν είναι φυσιολογικός όλοι είμαστε μοναδικοί .Μεγάλη προσπάθεια από την Τάνια που δεν σου κρύβω ότι την πίεσα πολλές φορές και τις συμπεριφερόμουν όπως σε όλοι την τάξη και με το τέλος του σεμιναρίου η αγκαλιά των γονιών της μου έδωσε 10 χρόνια ζωής ,δεν με άφηναν από την αγκαλιά τους. Γιατί όταν εκπαιδεύεσαι με μουσική γίνεσαι καλύτερος άνθρωπος.

-Και τι περιλαμβάνει το σεμινάριο;
Ν.Γ.-Ξένη μουσική ,Ελληνική μουσική ,ορθοφωνία ,υποκριτική και στο τέλος παίρνουν ένα πτυχίο από την ICP Europe με πανευρωπαϊκή αναγνώριση.

-Πες μου για αυτό το χαρτί που παίρνουν.
Ν.Γ.-Το παίρνουν με εξετάσεις στο Πανεπιστήμιο Πειραιά.

-Άρα αυτό το χαρτί από τα σεμινάρια δεν είναι ένα παλιόχαρτο;
Ν.Γ.-Σε καμία περίπτωση και μου αρέσει που μου το ρωτάς έτσι.

-Κοίταξε οποιοδήποτε και εγώ δεν σου κρύβω ότι όταν ακούει κάτι τέτοιο στο ραδιόφωνο ,λέει ότι ο Γκαραβέλας πάει να κάνει μια αρπαχτή.
Ν.Γ.-Μπορώ να στο εξηγήσω αυτό ,η τιμή είναι τόσο χαμηλή που αυτό το project μπαίνει και μέσα .Φαντάσου ένα team καθηγητών με αεροπορικά εισιτήρια και ξενοδοχεία με 2,7ευρω την ώρα.
-Η εντύπωση δεν είναι μόνο δική μου αλλά και πολλών ανθρώπων γιατί υπάρχει η εκτίμηση στην φωνή σου ,σε εσένα τον ίδιο και σε ότι έχεις κάνει στο ραδιόφωνο μέχρι τώρα και ακούμε ότι έρχεται ο Γκαραβέλας να κάνει σεμινάριο μουσικών παραγώγων σε μια μικρή πόλη όπως την Καβάλα ,γιατί έχει επικρατήσει ότι στο ραδιόφωνο θα έκανε κάποιος εκπομπή είτε γιατί θα ήταν δημοσιογράφος ή γιατί θα του άρεσε η μουσική και το ραδιόφωνο.
Ν.Γ.-Δεν σου κρύβω ότι μου έγινε τέτοια πρόταση να κάνουμε σεμινάριο δημοσιογραφικό και δεν μου άρεσε καθόλου .Εγώ θέλω να μάθω κάτι στα παιδιά ,γι’ αυτό και δίνουν εξετάσεις και σε μένα , αν αυτό δεν με καλύψει δεν μπορώ εγώ να στείλω κάποιον να δώσει ICT,θα πάρει βέβαια μια βεβαίωση ότι παρακολούθησε τα μαθήματα αλλά πρέπει να υπογράψω για να πάει να δώσει στην ICT Europe.Η Τάνια δεν έδωσε ICT αλλά έδωσε το παιδί το τυφλό ,ο Αντώνης και βγήκε 2ος είναι παρά πολύ σημαντικό.
Μου άρεσε που με ρώτησες γι’ αυτό δεν ήξερα ότι υπήρχε κάτι τέτοιο και χαίρομαι που ξεκαθαρίστηκε .Γιατί εγώ έχω ακούσει το αντίθετο δηλαδή ότι τα λεφτά είναι λίγα και κάτι ύποπτο συμβαίνει

-Φαντάσου τον Γιάννη Πετρίδη τον γκουρού του Ελληνικού ραδιοφώνου ή τον Γιώργο Πολυχρονίου να κάνει κάτι τέτοιο είναι σαν να φέρνεις σε μια μικρή πόλη έναν διάσημο τραγουδιστή να τραγουδήσει σε ένα μαγαζί.
Ν.Γ.-Δεν πρέπει να σταματήσει αυτό το θέμα με την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη και να ανέβει η επαρχία ;Μου έχουν ζητήσει σεμινάριο από Θεσσαλονίκη και από Κομοτηνή και η κοπέλα που με πήρε τηλέφωνο έχει λευχαιμία και θέλει να πραγματοποιήσει την επιθυμία της λίγο πριν φύγει και είναι 19 χρόνων .Μου είπε ότι θέλει να το κάνει αυτό γιατί δεν ξέρει αν θα προλάβει και έχω μείνει άναυδος .Επίσης να σου πω ότι ξεκινάμε στην Καβάλα σεμινάρια για ανάπηρους.

.-Πάρα πολύ σημαντικό αυτό.
Ν.Γ.-Θέλω να λέγετε αυτή η λέξη γιατί δεν μου αρέσει το ΑΜΕΑ, με ενοχλεί, είναι άτομα που έχουν αναπηρίες ,Αν εμείς δεν σκεφτούμε σοβαρά το τι σημαίνει αναπηρία αποκλείεται να το σεβαστούμε.
-Να σε ρωτήσω και κάτι ακόμα .Κάθε βράδυ μας δίνεις την αίσθηση ότι είσαι ερωτευμένος, είσαι όντως ερωτευμένος και όταν κάνεις εκπομπή κάνεις ερωτική εξομολόγηση στο μικρόφωνο;
Ν.Γ.-Σωστό είναι αυτό που λες, απέναντι μου υπάρχει ένα φανταστικό γυναικείο πρόσωπο .Η όλη προσφορά μου και τώρα με τα σεμινάρια και με τους ανάπηρους σου ομολογώ ότι προσωπική ζωή δεν υπάρχει, ίσως να είναι αυτό το τίμημα που πληρώνω και κάποια στιγμή πρέπει να το κοιτάξω αυτό .Όχι ότι δεν το κοιτάω αλλά η δημιουργία ενός άντρα είναι ένα παιδί.

-Δηλαδή αισθάνεσαι μοναξιά.
Ν.Γ.-Απόλυτη!

-Μέσα στην μεγάλη παρέα που έχεις δημιουργήσει μέσω του ραδιοφώνου και της αποδοχής που έχει αποκτήσει από τον κόσμο έχεις κλείνεσαι στην δική σου γυάλα και να απομονώνεσαι.
Ν.Γ.-Με κάλυψες απόλυτα.

-Θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για την συνέντευξη.
Ν.Γ.-Εγώ σε ευχαριστώ.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου